Polskie ekspandowane zboża zyskują popularność w Portugalii

Firma Soligrano, we wsparciu zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) w Lizbonie, rozpoczęła współpracę z portugalskim partnerem z segmentu zdrowej żywności.

Photo by Paz Arando on Unsplash

Rodzinne przedsiębiorstwo 

Polski producent zbóż ekspandowanych, Soligrano, to rodzinne przedsiębiorstwo, które oferuje szereg ekspandowanych produktów zbożowych: kasze, mieszanki strączkowe oraz mąki. Do najpopularniejszych w sprzedaży należą produkty śniadaniowe m.in. maskonury czy muesli. Jednakże gotowe zestawy do samodzielnego przygotowania burgerów warzywnych, dań ryżowych czy chleba również cieszą się zainteresowaniem.
Wybrane produkty Soligrano zostały wyróżnione na arenie międzynarodowej, a samo przedsiębiorstwo to jedno z największych i najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w kraju.

Cel i odbiorcy firmy

Głównym celem Soligrano jest ekspansja międzynarodowa, która zapewniłaby firmie stały rozwój. Przedsiębiorstwo dąży do wzrostu swojego potencjału i wartości. Robi to m.in. poprzez sukcesywne zwiększanie swoich wpływów na rynku polskim oraz zagranicznym.
Soligrano produkuje dla konsumentów zainteresowanych zdrowym stylem życia i osób entuzjastycznie nastawionych do próbowania nowych smaków. Dba o czystość kompozycji, a także ich wartości odżywcze. Nie zapominając o przeszłości, firma postanowiła przywrócić w swojej produkcji gatunki zbóż, które aktualnie używane są już rzadziej. Mowa tutaj o takich produktach jak płaskurka czy samopsza. 
Wierząc, że na ich polach rośnie to, co smaczne i pożywne, produkty tej polskiej rodzinnej firmy urozmaicają codzienną dietę. Nadadzą się do wykorzystania przy komponowaniu każdego posiłku.

Dlaczego Portugalia?
Współpraca zagraniczna Soligrano z Portugalią jest odpowiedzią na potrzeby tego rynku. Silnie uzależniony od importu zbóż z zagranicy, portugalski rynek odbiera polskie firmy na tym polu jako bardzo konkurencyjne. Kooperacja handlowa z portugalskim kontrahentem zakłada dostawy różnego rodzaju zbóż, takich jak orkisz, owies, pszenica czy kukurydza.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) to polska instytucja doradcza. Działa we współpracy z Grupą Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR).
Jej głównym celem jest łączenie eksporterów i inwestorów, poprzez działania zarówno w Polsce, jak i w ramach sieci swoich biur na całym świecie. PAIH wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na rynkach międzynarodowych, reklamuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne wykonane w Polsce. Agencja pomaga również wybrać odpowiednią drogę ekspansji za granicą. Co więcej, wspiera napływ bezpośrednich inwestycji do Polski oraz realizację polskich projektów w kraju. 
Agencja współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi. Oferuje szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji gospodarczych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.

Aleksandra Chrzęst

Źródło:

https://www.paih.gov.pl/20220221/ekspandowane_zboza_z_polski_podbijaja_portugalie

Podziel się na: