FacePhi – światowy lider technologii rozpoznawania twarzy

FacePhi to hiszpańska firma wprowadzająca innowacje w temacie technologii rozpoznawania twarzy oraz technologii biometrii mobilnej. Pierwotnie szukająca odbiorców w sektorze finansowym (gdzie produkt stał się usługą, z której korzystają banki na całym świecie), obecnie planuje rozwój m.in. w sektorze medycznym.

Photo by Brett Jordan on Unsplash

Takie działania są konsekwencją pandemii, która wywołała silną potrzebę
posiadania wszelkich aplikacji usprawniających procesy administracyjne.
Javier Mira założył firmę jako eksperyment. Dekadę temu pomysł, aby wykorzystywać biometrię do uwierzytelniania np. usług bankowych był innowacyjnym, i podważanym przez wielu, pomysłem. Aktualnie autorsko zaprojektowany algorytm wyceniany jest na ponad 80 mln euro, a ostatnimi
osiągnięciami FacePhi są m.in. aktualizacja, która ma poprawić jej działanie platformy w przypadku weryfikacji osób noszących maski, a także pozytywny wyniki pierwszego testu wykrywania aktywności iBeta.

Sukces nowatorskiej idei

Z usług hiszpańskiej spółki korzysta już ponad 50 banków – są to głównie klienci z Azji oraz Ameryki Południowej oraz Środkowej. Algorytmy FacePhi pomogły w zidentyfikowaniu ponad 900 mln użytkowników. Jesienią tego roku FacePhi pozyskało nowego klienta z Korei Południowej. Jest nim KB Securties, czyli jedna z największych korporacji finansowych w kraju. W przeciągu 24 godzin dostęp do bankowości cyfrowej otrzymało ponad 500 tysięcy użytkowników banku, a nowi klienci uzyskali możliwość otworzenia konta bezpośrednio poprzez aplikację.

Nowa współpraca

Oprogramowanie FacePhi SelphID zostało zintegrowane przez peruwiański fintech TuSueldoYa po to, aby pomóc pracownikom wyrażającym chęć otrzymania zaliczki miesięcznego wynagrodzenia. Aplikacja weryfikuje użytkowników za pomocą rozwiązania, które wykorzystuje funkcję rozpoznawania twarzy. W skrócie, nowatorski algorytm dopasowuje selfie użytkownika do zdjęcia na oficjalnym dokumencie tożsamości tej osoby.
Pandemia uderzyła w oszczędności ponad 50% pracowników, tworząc środowisko, w którym nierzadko proszą oni o wypłatę wynagrodzenia w częściach. Dlatego zgodnie z zapowiedzią kandydaci mogą otrzymać kwotę odpowiadającą liczbie dni przepracowanych w miesiącu, co pozwala im uniknąć bardziej ryzykownych lub kosztownych sposobów związania końca z końcem.

TuSueldoYa i FacePhi mają nadzieję, że ich nowa aplikacja pomoże zmniejszyć obciążenie administracyjne związane z tymi żądaniami.
Współpraca obu firm oparta jest na dużych osiągnięciach FacePhi w Ameryce Łacińskiej. Przedsiębiorstwo zrealizowało już ponad 60 projektów w całym regionie, w tym kilka w Peru, gdzie dostarczało biometryczne usługi onboardingu dla Interbank i Banco de Crédito del Perú.

Zalety
Wdrożenie aplikacji to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale także sposób na pozyskanie klientów i budowanie lojalności, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa transakcji zarówno po stronie klienta, jak i biznesu. Innowacyjna technologia bez trudu pozwala na użycie jedynie aparatu w urządzeniu mobilnym w celu zrobienia selfie, a w rezultacie użycie zdjęcia jako metody identyfikacji w aplikacji mobilnej. Oprogramowanie bardzo skutecznie identyfikuje także osoby z zasłoniętymi, przez maski czy przyłbice, twarzami.

Podsumowanie

Cyfrowa identyfikacja twarzy swoje najbardziej owocne lata ma jeszcze przed sobą. FacePhi w czasie swojego działania udowodnił, że jego prawie 100% skuteczność (99,998%) jest bezpiecznym rozwiązaniem minimalizującym oszustwa niemal do zera. Obecnie rynek biometrii szacuje się na 4,4 mld USD rocznie. Niemniej już teraz mówi się, że jeszcze w tym dziesięcioleciu wzrośnie do ponad 11 mld USD. Pomimo pandemii przychody FacePhi wzrosły o 143% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku, co odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na usługi weryfikacji tożsamości online.

Źródła:

Podziel się na:

Czytaj więcej