Kolumbijsko – meksykański sojusz cyfrowych usług finansowych

Rappi to start – up zajmujący się przede wszystkim dostawą na żądanie. Siedziba firmy znajduje się w Kolumbii, ale poza nią przedsiębiorstwo działa także w takich krajach Ameryki Południowej jak Argentyna, Brazylia, Chile, Kostaryka, Ekwador, Meksyk, Peru oraz Urugwaj.

Założony w 2015 r. start – up oferuje swoim klientom dostawę szerokiej gamy produktów i usług. Aplikacja mobilna umożliwia użytkownikom zamawianie artykułów spożywczych, żywności czy leków prosto z apteki. Co więcej, dzięki niej możliwe jest wysyłanie pieniędzy (gotówki) np. do potrzebującej rodziny czy przewóz rzeczy osobistych (m.in. portfele, torebki). Niektórzy kurierzy zajmują się również takimi czynnościami jak wyprowadzanie psów, co pokazuje jak wszechstronne usługi czekają na potencjalnych klientów
Rappi.

Kryzys uchodźczy w Wenezueli, który nastąpił w 2019 r., spowodował, że aż 1,3 miliona osób pochodzących z tego kraju uciekło do Kolumbii. Rappi przekuł tę sytuację w sukces dla obydwu stron, umożliwiając znalezienie pracy Wenezuelczykom poszukującym podstawowego środka dochodu. Ostatnie działania firmy, które miały miejsce w Medellín, polegały na pilotażu dostawy żywności za pomocą robotów. W ten sposób start – up planuje radzić sobie w czasach pandemii, kiedy to dostarczanie prowiantów osobom przebywającym w domu może być utrudnione albo wręcz niemożliwe.

E – commerce

Według Rappi obecność e-commerce w Ameryce Łacińskiej jest wciąż niska.
W porównaniu do Chin (25%) region, z którego wywodzi się aplikacja, może
poszczycić się ledwo 3 – procentową ekspansją handlu elektronicznego. Szacuje się, że całkowita wartość rynku wynosi ponad 1 bilion dolarów amerykańskich. Działania skupiają się na trzech głównych kategoriach – farmaceutycznej, spożywczej oraz sprzedaży detalicznej.

Działania start – upu zostały zauważone przez japońskie przedsiębiorstwo
telekomunikacyjne SoftBank, które zeszłej wiosny zainwestowało w firmę 1 miliard dolarów amerykańskich, co równe jest jednej piątej jego funduszu innowacyjnego przeznaczonego dla Ameryki Łacińskiej. Innymi inwestorami są Sequoia Capital, Andreesen Horowitz i Y Combinator. Rappi mający ponad 200 tysięcy dystrybutorów w dziewięciu krajach Ameryki Łacińskiej, odnotował 30 – procentowy wzrost dostaw w przeciągu pierwszych dwóch miesięcy 2020 r.

Strategiczny sojusz

23 czerwca 2020 r. w Meksyku Grupo Financiero Banorte (GFNorte) oraz Rappi sformalizowały strategiczny sojusz w celu utworzenia „nowego społeczeństwa”, którego ideą jest oferowanie cyfrowych usług finansowych przy wykorzystaniu doświadczenia największej i najważniejszej meksykańskiej grupy finansowej. Szef Rappi Financial Mexico, Juan Miguel Guerra w swojej wypowiedzi przedstawił aplikację jako SuperApp, która zapewnia wszystko na wyciągnięcie ręki. Jego zdaniem, dodał, sojusz z Banorte pozwoli zaoferować jeszcze więcej meksykańskiej społeczności. Prezes zarządu Grupo Financiero Banorte, Carlos Hank González, uważa, że nadszedł najwyższy czas, aby zaufać Meksykowi oraz promować odbudowę gospodarki poprzez przekazanie Meksykaninom narzędzi, które pozwolą na polepszenie ich dobrobytu.

Według Contxto, Grupo Financiero Banorte jest przede wszystkim
zainteresowany klientelą oraz bazą użytkowników Rappi. Źródła podają, że przy 141– procentowym wzroście liczby pobrań aplikacji w 2019 r. w Meksyku mieszka około 5,9 miliona użytkowników aplikacji mobilnej.

Photo by Jorge Aguilar on Unsplash

Źródła:

  1. https://www.businessinsider.com.au/delivery-startup-using-robots-in-colombia-to-avoid-coronavirus-2020-4
  2. https://www.bnamericas.com/en/news/banorte-and-rappi-sign-strategic-alliance-to-create-a-digital-financial-services-society-in-mexico
  3. https://business.financialpost.com/pmn/business-pmn/rappi-and-mexicos-banorte-launch-financial-services-venture-companies
  4. https://thepaypers.com/online-mobile-banking/rappi-partners-with-mexican-bank-banorte–1243188
  5. https://www.contxto.com/en/mexico/rappi-banorte/
  6. https://www.webintravel.com/rappi-travel-sees-slight-uptick-in-bookings-ready-to-ride-on-superapps-growing-reach-across-latin-america/

Podziel się na:

Czytaj więcej