Potencjał turystyczny Portugalii

Portugalia przeżywa kolejny “złoty wiek”. Czego bowiem chcieć więcej niż robiących wrażenie zabytków, wyśmienitej oferty gastronomicznej, słynnego na cały świat wina czy fal oceanu? Turyści coraz częściej odwiedzają więc nie tylko Lizbonę i Porto. Okazuje się, że Portugalia ma do zaoferowania o wiele więcej.

fot. Vita Marija Murenaite

Pierwszym impulsem do ponownego rozkwitu Portugalii były Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które odbyły się tam w 2004 roku. Kibice z całego kontynentu na nowo zachwycili się urokami tej części Półwyspu Iberyjskiego i wysuniętego najbardziej na zachód krańca Europy. Od tamtej pory, pomimo kryzysu na rynku pracy, turystyka pozostaje jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki.

Na przestrzeni kilku lat udało się znacząco poprawić infrastrukturę poza głównymi ośrodkami miejskimi, przez co wzrosła atrakcyjność tych miejsc. Ponadto wydłużył się okres, w którym Portugalczycy mogą liczyć na zyski ze swojej gościnności. Odczuła to cała branża, w której wzrost zatrudnienia wynosił 44%. Jeśli pozostać przy procentowych wyliczeniach, udział turystyki w gospodarce narodowej wynosi obecnie aż 7%. Nic więc dziwnego, że Portugalia wydaje coraz więcej pieniędzy na rozwój tego sektora.

Turystyka poza Lizboną

Wiele osób, w poszukiwaniu atrakcyjnego miejsca do wypoczynku, decyduje się na pobyt na jednej z należących do Portugalii wysp na Oceanie Atlantyckim – Maderze lub Azorach. Zainteresowanie jest wyraźnie odczuwalne, ponieważ tylko w 2017 roku wyniosło o 16% więcej niż w latach ubiegłych. Podobnie jest w przypadku historycznej i niezwykle malowniczej prowincji, jaką jest Alentejo (+12%). Hotele przeżywają prawdziwe oblężenie, co przekłada się na gwałtowny wzrost przychodów z turystyki.

Sukces Portugalii został też dostrzeżony przez międzynarodowe instytucje. Portugalia otrzymała w 2018 roku nagrodę World Travel Award, ponieważ właśnie to państwo okazało się najbardziej interesującym kierunkiem podróży turystów z całego świata. Na tej samej gali, Maderę uznano za najciekawszą z turystycznej perspektywy wyspę, a Turismo de Portugal przyznano tytuł światowego lidera wśród organizacji turystycznych.

Portugalia jest także laureatem prestiżowej nagrody ITB Earth Award, którą przyznaje się krajom stawiającym na zrównoważony rozwój. Nic więc dziwnego, że w najbliższym czasie to właśnie tam odbędą się wydarzenia o międzynarodowym zasięgu. Jednym z nich są z pewnością Światowe Dni Młodzieży. Branża turystyczna już zwiera szyki, aby być gotową na przyjęcie setek tysięcy młodych katolików w 2022 roku. Odwiedziny w Portugalii zapowiedziała też polska delegacja.

Pod rękę z biznesem

Turystyka ma w Portugalii wymiar nie tylko rekreacyjny. Niedawno odbyły się w Lizbonie międzynarodowe targi Alimentaria & Horexpo. Od 24 do 26 marca 2019 roku firmy z branży hotelarstwa, żywności oraz technologii dla przemysłu spożywczego mogły prezentować swoje produkty i pozyskać nowych partnerów biznesowych. Nie zabrakło też reprezentacji polskich firm, wspieranych przez lokalny oddział Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Rosnące znaczenie branży oznacza też bez wątpienia coraz większy popyt na usługi translatorskie. Warto przy tym postawić na doświadczone i sprawdzone firmy takie jaką z pewnością jest Centrum tłumaczeń Języka Hiszpańskiego i Portugalskiego Abayomi. Nasz zespół to nie tylko pasjonaci podróży po pięknych i niezwykle interesujących krajach Ameryki Łacińskiej czy Półwyspu Iberyjskiego. Niezliczoną ilość razy mieliśmy okazję tłumaczyć portale czy foldery turystyczne a także strony internetowe urzędów miast prezentujące zagranicznym turystom lokalne atrakcje. Mieliśmy też zaszczyt oferować swe usługi podczas tłumaczenia dla wielu grup wycieczkowych w Polsce i za granicą, w tym także podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Poza samym tłumaczeniem mamy też doświadczenie w tworzeniu treści do przewodników po Lizbonie oraz innych poradników dla portali turystycznych.

Podziel się na:

Czytaj więcej