Porozmawiajmy o Twoim biznesie-Buenos Beans

W ramach naszej serii o ciekawych pomysłach na biznes i firmach związanych z rynkami hiszpańsko i portugalskojęzycznymi, przedstawiamy dziś kolejną perełkę. Poznajcie Agnieszkę i Juanmę z Buenos Beans i ich niesamowity świat kawy. Doskonały przykład tego, jak z wielkiej pasji może powstać niebanalny biznes.

Opowiedzcie proszę czym jest Buenos Beans?

Buenos Beans to specjalnie przygotowany przez nas box z kawą, który można zamówić do swojego domu. Można wybrać subskrypcję z comiesięczną dostawą lub jednorazową paczkę. Nasi klienci sami wybierają, ile kawy chcą dostawać: 2, 3 lub 4 opakowania po 250 g miesięcznie. Wybierają też profil wypalenia: pod filtr lub pod espresso, w zależności od metody, której używają do parzenia swojej kawy. Dostarczamy do praktycznie wszystkich krajów UE. Co ważne, nie jest to zwyczajna kawa jaką możemy kupić w sklepie. To kawy z kategorii specialty, wyselekcjonowane z najlepszych europejskich palarni, co miesiąc zupełnie nowe. Żeby wyjaśnić nieco same pojęcie, warto dodać, że jakość kawy specialty to te, które w 100-punktowej skali oceny ziaren otrzymują co najmniej 85 punktów. To ogromne bogactwo i różnorodność kaw, różniących się między sobą nie tylko samym krajem pochodzenia, ale też specyfiką regionu, sposobem przetwarzania, doborem ziarna, odmianą, samym odcieniem smaku. To cały świat i bogactwo, które się przed nami otwierają i które możemy poznawać. Tak jak w przypadku wina.

Brzmi naprawdę niesamowicie. Jak narodził się taki niebanalny pomysł na biznes?

Jak wiele firm, ta też jest wynikiem rozwiązywania napotkanego problemu. Sami jesteśmy wielkimi miłośnikami kawy. Lubimy cały czas próbować czegoś nowego, nowych kaw z różnych palarni. Chociaż rynek kawowy w ostatnich latach eksplodował i jest z czego wybierać to tak naprawdę nie jest to takie proste, pójść do sklepu i kupić przypadkiem dobrą kawę, zwłaszcza jeśli ktoś się na tym nie zna. Z drugiej strony nie wszystkie palarnie prezentują ten sam poziom i nie wszystkie oferują najwyższej klasy kawy. Pomyśleliśmy więc, że fajnie by było rozwiązać ten problem, żeby ludzie mogli cieszyć się najlepszymi kawami na rynku. My próbujemy, testujemy, wybieramy, a potem wysyłamy to, co uznaliśmy za najlepsze.

Jakie są zatem główne założenia firmy i do kogo jest ona kierowana?

Chcemy dostarczać naszym klientom kawy dobre i interesujące, co miesiąc chcemy dać im coś nowego, coś czego jeszcze dotychczas nie próbowali. Chcemy też dać im szansę poznania różnych europejskich palarni, których sami pewnie by nie odkryli. Zależy nam też na wzmocnieniu więzi na linii farmer produkujący kawę – roaster – miłośnik kawy. Jednym słowem, pragniemy stworzyć społeczność miłośników kawy. Nasi odbiorcy to zatem znawcy i miłośnicy kawy specialty, a także osoby, które lubią kawę, ale jeszcze tak dobrze się na niej nie znają, i chcą mieć pewność, że co miesiąc dostaną najlepszą kawę na rynku.

Jak zatem dobieracie miejsca, z których pochodzi kawa?

Proces selekcji odbywa się na dwóch poziomach – na poziomie wyboru palarni i miejsca pochodzenia samej kawy. Bardzo zależy nam na jakości i różnorodności naszych produktów. Chcemy też dać naszym klientom możliwość poznawania kawy z różnych, wyjątkowych miejsc, dostrzegania jej różnic i odcieni. Dlatego wybieramy kawy z europejskich palarni, które wypalają kawy specialty. Wybieramy te palarnie, które umieją odpowiednio wypalić ziarno – wbrew pozorom jest to bardzo trudna sztuka i wydobycie z ziarna całego bukietu smaku i aromatu to nie lada wyzwanie. Kawy, które wysyłamy naszym klientom to kawy, które sami wypróbowaliśmy i które uważamy za dobre i ciekawe. Staramy się też, żeby było wiadomo skąd pochodzi kawa – o ile to możliwe, dokładnie z której plantacji pochodzi, kto i jak ją uprawia. Są to kawy z konkretnego miejsca, nie mieszanki.

Jak oceniacie, czy w Polsce mamy kulturę picia kawy? Czy jej jakość jest dla nas tak ważna jak w innych krajach, znanych ze swoich tradycji kawowych?

To prawda, że nie mamy tradycji kawowej takiej jak np. Włochy,ale w naszej ocenie Polacy jak najbardziej są miłośnikami kawy. Mimo tego, że my, Polacy jesteśmy tradycjonalistami, poszukujemy różnych nowych smaków, co ma swoje odzwierciedlenie chociażby w ilości restauracji z całego świata na naszych ulicach. Zwłaszcza młodzi Polacy uwielbiają nowości i weszli też mocno w świat kaw specialty. I choć nie jest to coś powszechnie znanego jesteśmy w tej branży bardzo obecni. Widać to chociażby po naszych wynikach na międzynarodowych mistrzostwach kawowych: Mateusz Karczewski był trzeci na Mistrzostwach Świata w Wypalaniu Kawy 2019, Agnieszka Rojewska wygrała Mistrzostwa Świata Baristów 2018, Paulina Milczka – Mistrzyni Świata Aeropress 2017, Filip Kucharczyk to Mistrz Świata Aeropress 2016. W Polsce jest dużo fanatyków bardzo dobrej kawy i jej parzenia na różne sposoby. Nawet w naszej pierwszej paczce przesłaliśmy kawę z polskiej palarni, która jest naprawdę wyjątkowa.

Jak sądzicie, co wyróżnia Buenos Beans?

Kiedy wpadliśmy na pomysł boxu kawowego, praktycznie coś takiego nie istniało na rynku.Teraz jest więcej opcji, ale nie znamy żadnej, która by oferowała ten poziom kaw, które oferujemy my, czyli specialty z najwyższej półki. Nie oferujemy jedynie kawy specialty, idziemy krok dalej, oferujemy zróżnicowane i wyselekcjonowane produkty wewnątrz tej kategorii. Nasze kawy są zawsze wypalane przez palarnie na zamówienie, przesyłamy super świeżutką kawę – wbrew pozorom kawa starzeje się dość szybko i gdy czeka na zaparzenie więcej niż miesiąc od dnia wypalenia ma już mniej smaku i aromatu. Zapewniamy dobrą wartość i stosunek ceny do produktu – zamawiając nasz box, kawy wychodzą taniej niż przy zamawianiu ich indywidualnie w palarniach, z których pochodzą. Co więcej, jesteśmy dostępni dla naszych klientów. Chętnie odpowiadamy na pytania, kawa to nasza pasja i z przyjemnością o niej rozmawiamy.

Jak chcielibyście dalej rozwijać firmę, jakie są plany?

Firma niedawno wystartowała, więc teraz naszym celem jest dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców i na tym będziemy się skupiać w najbliższych miesiącach. Są oczywiście dalsze plany rozwoju, ale będziemy działać krok po kroku.

Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

Podziel się na:

Czytaj więcej