Porozmawiajmy o Twoim biznesie- Dream Holiday 4 You

Dziś porozmawiamy z Urszulą Pomykałą, która stworzyła wyjątkową firmę Dream Holiday 4 you, zajmującą się pozyskiwaniem gości na wynajem krótkoterminowy i ich kompleksową obsługa. Jest ekspertką w branży, którą kocha i odnosi spore sukcesy. Niedawno napisała też książkę Przewodnik turystyczny po regionie Costa Blanca, skierowaną do właścicieli nieruchomości, aby mogli wspierać swoich gości, przedstawiać cudowny region Costa Blanca a także używać go do reklamy swojej nieruchomości.

Opowiedz proszę jakie były początki Twojego biznesu

Wszystko zaczęło się w 2010 roku, kiedy po raz pierwszy pojechaliśmy na wakacje do Hiszpanii i wynajęliśmy apartament bezpośrednio od właściciela. To właśnie wtedy zaczęłam po cichu marzyć o swoim własnym apartamencie. Tak zaczęła się moja przygoda z wynajmem krótkoterminowym. Wyjeżdżaliśmy po 2-3 razy w roku, czasami wynajmowaliśmy tą samą nieruchomość kilka razy, a czasami szukaliśmy innej. Od zawsze tworzyłam mapki, gdzie i co warto zwiedzić. Poznawałam region i okolicę. W 2018 roku zostałam właścicielką wymarzonego apartamentu w Hiszpanii, w Playa Flamenca. Jeszcze długo przed zakupem wiedziałam, a raczej byłam pewna jak będę prowadzić wynajem. Akt własności apartamentu podpisaliśmy 29 marca a pierwszych gości mieliśmy już 8 kwietnia. Wynajem rozwijał się z dnia na dzień co raz bardziej. Zaczęło do mnie pisać mnóstwo osób z zapytaniem o wynajem.

A skąd taki pomysł? Moja ambicja i chęć rozwoju doprowadziły do realizacji marzeń. Moim marzeniem była nieruchomość i praca rozwijająca kreatywność. Przez ok 1,5 roku wynajmu swojego apartamentu miałam tyle zapytań o wynajem, że nie byłam w stanie przyjąć rezerwacji u siebie, więc zaczęłam szukać wolnych apartamentów u innych właścicieli i oddawałam rezerwacje. Dlatego podjęłam decyzję, aby założyć firmę Dream Holiday 4 You, która zajmuje się pozyskiwaniem gości na wynajem krótkoterminowy.

Branża wynajmu krótkoterminowego jest już dość znana, jednak Twoja firma działa w naprawdę wyjątkowy sposób.

Dream Holiday 4 You – to agencja nieruchomości, która działa i odnosi sukcesy na hiszpańskim rynku nieruchomości. Moja firma działa w sektorze nieruchomości przeznaczonych na wynajem krótkoterminowy (wakacyjny). Jest firmą nowoczesną, którą wyróżnia indywidualne i uczciwe podejście do każdego Klienta. Moim priorytetem są cele moich klientów, dlatego nieustannie podnoszę kwalifikacje i rozszerzam ofertę. Jestem ekspertem w swojej dziedzinie, zajmuję się tym, co lubię i odnoszę duże sukcesy. Jako pośrednik doskonalę swoje umiejętności i podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe. Wykonuję swoje obowiązki z najwyższą starannością, w oparciu o normy moralne i etyczne oraz zgodnie z prawem. Moje umiejętności zawodowo – biznesowe może potwierdzić rzetelna dokumentacja kursów zakończonych egzaminem końcowym. Posiadam certyfikaty, wydane przez (MEN) Ministerstwo Edukacji Narodowej, honorowane w całej Europie. Robię wszystko, aby zapewnić moim klientom najwyższy poziom usługi i maksymalne bezpieczeństwo wynajmu i rezerwacji.

Moja firma nie działa jak każda agencja nieruchomości. Nie zajmuje się tylko pozyskiwaniem klienta. Moja praca rozpoczyna się w momencie podpisania kontraktu najmu i kończy się w momencie, kiedy goście kończą swój urlop. Jestem do dyspozycji gości w każdym momencie. Tworzę mapki, tłumaczę menu, pomagam dobrać atrakcję i miejsca warte odwiedzenia, pomagam zarezerwować bilety lotnicze, organizuję transport z i na lotnisko, wynajem aut i wiele innych według potrzeb klienta. Jako firma mam podpisaną umowę z firmą zajmującą się transportem, wynajmem aut oraz organizującą wycieczki. Na rezultaty pracy agenta wpływ ma wiele czynników: wiedza, doświadczenie, znajomość rynku lokalnego i regionu oraz skuteczna reklama. Zależy mi na budowaniu relacji z klientem, sukcesem w branży nieruchomości jest przede wszystkim zbudowanie zaufania.

Każdy agent widzi w drugim agencie konkurencję. Ja nie uznaję słowa konkurencja, to nie my, agenci, mamy wpływ na to, którą nieruchomość wybiorą klienci. Wszystko zależy od naszego zaangażowania, kreatywności i podejścia do klienta. Moi klienci nigdy nie zostają sami, bez wsparcia i pomocy. Jeśli nie mam wolnych miejsc w oferowanych nieruchomościach nadal przekazuję rezerwacje do innych agencji niejednokrotnie nie otrzymując za to prowizji. Posiadam bardzo dużą wiedzę na temat regionu, atrakcji i miejsc wartych zwiedzenia i to było bezpośrednim impulsem do napisania i wydania książki Przewodnik turystyczny po regionie Costa Blanca. Napisanie książki zajęło mi ok 2 lat, głównie dlatego, że miałam poważny problem ze zdobyciem odpowiednich zdjęć. Przewodnik opisuje miejsca znane i te mniej znane, te o których nawet nie przeczytamy w Internecie. Książka została wydana w dwóch językach: polskim i angielskim. Obecnie jest dostępna tylko dla właścicieli nieruchomości, aby mogli wspierać swoich gości, przedstawiać cudowny region Costa Blanca a także używać go do reklamy swojej nieruchomości.

Jeśli zaś chodzi o zakres usług, dla właściciela nieruchomości będzie to:

  • Przygotowanie indywidualnej strategii wynajmu
  • Stworzenie opisu oferty uwzględniając zalety nieruchomości
  • Konkurencyjność oferty
  • Przygotowanie bezpiecznej umowy najmu – Ang. / Pl.
  • Przygotowanie profesjonalnej reklamy – Ang. / Pl.
  • Przygotowanie, publikacja i pełna obsługa ogłoszeń na najpopularniejszych portalach takich, jak: Homeaway, Holidaylettings, Booking, Airbnb i inne Ang. / Pl.
  • Przygotowanie regulaminu najmu wg ustaleń z właścicielem – Ang. / Pl.

A dla Klientów:

  • Stworzenie dla lokatorów pakietu powitalnego zawierającego informacje o nieruchomości i najbliższej okolicy.
  • Wsparcie przy organizacji transportu z/na lotnisko.
  • Wsparcie przy wyborze i organizacji wycieczek.
  • Wsparcie językowe wg potrzeb klienta – angielski, hiszpański, polski
  • Organizacja pierwszych zakupów spożywczych.
  • Wsparcie przy rezerwacji i wynajmie auta.
  • i inne według potrzeb klienta.

Praca z klientem rozpoczyna się w momencie podpisania kontraktu najmu a kończy się w momencie zakończenia urlopu klienta.  

Jakie są główne założenia działalności i do kogo jest ona kierowana?

Moim głównym założeniem jest ‘Traktujmy swoich klientów tak jak sami chcielibyśmy być traktowani”. Mam na myśli oczywiście zarówno właścicieli nieruchomości jak i gości, którzy rezerwują wakacje u mnie.

Odbiorcą są osoby, które szukają odpowiedniej oferty na wynajem wakacyjny a także właściciel nieruchomości, który stawia na jakość usługi. Bardzo ważne dla mnie jest, aby klienci byli zadowoleni i po powrocie polecali moje usługi.

Brzmi to wszystko naprawdę imponująco. Czy na swojej drodze napotkałaś jakieś trudności?

Największą trudnością z jaką się spotkałam do tej pory jest nieuczciwe podejście niektórych właścicieli nieruchomości. Właściciel wymaga, aby klient akceptował i przestrzegał regulamin, lecz sam nie trzyma się ustalonych przez siebie zasad.

Masz jakieś plany co do tego jak chciałabyś dalej rozwijać swoją działalność?

Z pasją i z zasadami. Bycie agentem wymaga stałego rozwoju, otwartego umysłu oraz motywacji. Mój kolejny krok to ukończenie profesjonalnego kursu Facebook.  Umiejętności nabyte na tym kursie otworzą przede mną kolejne drzwi, które pozwolą mi pozyskać odpowiednią wiedzę o narzędziach Social Media, które w dzisiejszych czasach rządzą światem reklamy i marketingu. Właśnie kończę kurs Biznes w Social Media. Facebook to krok kolejny, ale nie ostatni. Moje największe wyzwanie, cel i marzenie to nauka języka hiszpańskiego. Dzięki mojej ciężkiej pracy zdobyłam atrakcyjność i wiarygodność na rynku, dzięki którym to atutom w tym roku otrzymałam ofertę od kilku kolejnych biur nieruchomości z Hiszpanii. Przy współpracy z agencjami nieruchomości chcę rozwijać swoją karierę zawodową, dlatego zdecydowałam się podpisać trzy umowy i zrobić kolejny krok w kierunku obrotu nieruchomości. Każdy osoba, która zakupi nieruchomość to mój potencjalny klient do bazy nieruchomości przeznaczonych na wynajem krótko terminowy. Co będzie dalej, myślę, że czas pokaże. Kocham to, co robię, daje mi to bardzo dużą satysfakcję, spełniam się zawodowo, rozwijam swoje pasje i na pewno mogę jeszcze wiele osiągnąć.

We wszystkim oczywiście wspiera mnie rodzina. Bez pomocy najbliższych nie dałabym rady ukończyć książki, podnosić kwalifikacji zawodowych i rozwijać biznesu.  Mój partner, Maciej jest zawsze cierpliwy, wyrozumiały i w każdej chwili gotowy do wsparcia i pomocy. To on zawsze mnie inspirował, wspierał radami i dopingował. To on wspierał mnie i pomagał w prowadzeniu domu. To właśnie on zawsze był, kiedy go potrzebowałam, czytał, redagował, doradzał i konstruktywnie krytykował. Wiktoria i Julia, nasze wspaniałe córki, w całości przetłumaczyły książkę na język angielski. To właśnie one znosiły moje niekończące się wiadomości z prośbą o tłumaczenie lub sprawdzenie tłumaczenia.

W najbliższej przyszłości zamierzam przetłumaczyć i wydać książkę w innych językach.

Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Podziel się na:

Czytaj więcej