Piękno po polsku. Kosmetyki znad Wisły podbijają świat.

Polska słynie już nie tylko z wysokoprocentowego alkoholu czy soczystych jabłek. Do grupy flagowych produktów eksportowych dołączyły także kosmetyki, które pokochali zwłaszcza mieszkańcy Ameryki Łacińskiej.

Nie wszyscy wiedzą, że Max Factor – twórca światowej sławy marki kosmetycznej – wychował się w Łodzi. Polacy mają jednak znacznie więcej powodów do dumy. Rodzime firmy stają się potęgą branży, a produkty eksportują do coraz bardziej egzotycznych krajów. Z kosmetyków znad Wisły korzysta się niemal na wszystkich kontynentach, w 130 państwach na całym globie. To sprawia, że Polska jest już szóstym największym europejskim eksporterem. Z czego wynika tak ogromny sukces?

fot. Andi Whiskey

Uroda a’la Polska

Siłą polskiego przemysłu kosmetycznego jest wykorzystywanie technologii, które w jak najmniejszym stopniu negatywnie oddziałują na środowisko. Świadomi konsumenci doceniają fakt, że produkty nie są testowane na zwierzętach oraz nie zawierają uczulających substancji oraz parabenów. Okazuje się zatem, że ekologiczne podejście procentuje.

Ziaja

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek za granicą jest Ziaja. Firma powstała już na początku transformacji ustrojowej. Właściciele dysponowali farmaceutycznym wykształceniem, a otwarcie rynku na prywatne inicjatywy tylko ośmieliło ich marzenia o tworzeniu własnych kosmetyków. To historia typowa dla tamtego okresu, ponieważ pierwszą halą produkcyjną Ziai był… garaż. Obecnie asortyment liczy ponad 1300 produktów, a do sklepów w 30 krajach (m.in. do Hiszpanii i Chile) trafiło w 2017 roku aż 80 mln sztuk zróżnicowanego towaru.

Firm działających równie skutecznie, co Ziaja, jest znacznie więcej. Przewagą konkurencyjną polskiej branży kosmetycznej jest świetnie wykształcona kadra. Tylko w Polsce i na Litwie istnieją studia z zakresu kosmetologii. Zajęcia są prowadzone na kilku uczelniach, więc rodzime przedsiębiorstwa dysponują znakomitymi specjalistami w swej dziedzinie, co przekłada się na jakość produktów.

¡Viva Polonia!

Oprócz wykształcenia, Polska ma do zaoferowania znakomicie wyposażone zaplecze techniczne. To w rodzimych laboratoriach powstają receptury kosmetyków, które podbijają serca klientów z różnych części świata. Nie można także pominąć aspektu finansowego. Polskie produkty są konkurencyjne cenowo, co przy zachowaniu wysokich standardów, przekłada się na niezwykle atrakcyjną ofertę.

Początkowo kosmetyki zaczęły być popularne w kraju, a z czasem ich sława przedostała się nie tylko do państw sąsiednich. Na prestiżowym wydarzeniu jakim bez wątpienia są targi Expocosmetica, które niedawno odbyły się w Porto, swoje stoiska prezentowały najbardziej uznane firmy z branży,  w tym wiele polskich firm, należących już do światowej czołówki.

Obecność na targach w Portugalii nie jest zresztą przypadkowa. W tym regionie zainteresowanie polskimi produktami jest ogromne, podobnie jak w innych krajach hiszpańsko- i portugalskojęzycznych. Centrum Tłumaczeń Abayomi już od dawna wspiera firmy planujące swoją ekspansje na Półwyspie Iberyjskim czy do krajów Ameryki Łacińskiej zarówno w zakresie tworzenia wersji strony internetowej w języku hiszpańskim lub portugalskim, tłumaczenia katalogów produktów i materiałów promocyjnych oraz etykiet, a także tłumaczeń specjalistycznych artykułów z branży kosmetycznej.    

Podziel się na:

Czytaj więcej