Glovo- pierwsze sukcesy hiszpańskiej aplikacji

Glovo, hiszpańska aplikacja specjalizująca się w dostarczaniu jedzenia i zakupów, zaledwie w rok od rozpoczęcia działalności w Polsce może się pochwalić serią sukcesów. Jest dostępna w 32 polskich miastach, współpracuje z największymi – Biedronką, Auchan i Carrefourem, posiada własną flotę kurierów, 3747 punktów partnerskich i własne centrum technologiczne. Zdobyła też ponad milion pobrań użytkowników.

https://retailnet.pl/pl/2020/07/30/60056-marka-pizzaportal-pl-zamienila-sie-w-glovo/

Glovo to aplikacja mobilna, która umożliwia zamówienie dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i jego dostawę w ciągu maksymalnie godziny. Najczęściej dotyczy to jedzenia jednak jako aplikacja lifestyle’owa dla wielu kategorii, Glovo daje możliwość zamówienia i dowiezienia ubrań, leków lub zakupów spożywczych oraz oferuje ekspresowe usługi kurierskie.

Glovo to hiszpański start-up założony w Barcelonie w 2015 roku, który stopniowo poszerzał swoją działalność na kolejne rynki. Firma działa obecnie w 650 miastach w 22 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej i ma 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich. Zatrudnia globalnie ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 osób w centrali zlokalizowanej w Barcelonie, a kolejne 50 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo.

W Polsce Glovo działa od sierpnia 2019 roku przejmując PizzaPortal.pl. Start-up uruchomił w Warszawie swoje drugie po Barcelonie, europejskie centrum technologiczne, które jest integralną częścią planu start-upu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy, oprócz bieżących projektów, będzie wspieranie innowacji – takich jak SuperGlovo, czyli centra dystrybucji umożliwiające całodobowe dostarczanie produktów spożywczych w ciągu 20 minut od złożenia zamówienia online.

„Polska coraz częściej zostaje dostrzegana na technologicznej mapie Europy, a z pewnością wkrótce też i świata. Wszystko poprzez utalentowane pokolenie, rozwijającą się gospodarkę, ale także otwartość na innowacje. Właśnie dzięki temu Glovo Warsaw Tech Hub rozwija się tak szybko. Jak dotąd zespół zasiliło 30 inżynierów i ekspertów technologicznych. Do końca 2020 roku planujemy zatrudnić kolejne 20 osób” – mówi Carlos Silván, General Manager Glovo Polska.

Źródła:

https://retailnet.pl/pl/2020/07/30/60056-marka-pizzaportal-pl-zamienila-sie-w-glovo/

https://300gospodarka.pl/news/glovo-stworzy-w-warszawie-swoje-drugie-centrum-technologiczne

https://handelextra.pl/artykuly/240288,glovo-te-365-dni-to-dopiero-poczatek

Podziel się na:

Czytaj więcej