FinTech pomagający mikroprzedsiębiorstwom i lokalnym sklepom

Podczas gdy kraj przeżywa boom start-upów technologicznych, rozwiązanie mające na celu poprawę jakości funkcjonowania mikroprzedsiębiorstw i sklepów osiedlowych w Kolumbii proponuje Super Pagos. Firma technologiczna zajmuje się kompleksowymi, cyfrowymi rozwiązaniami finansowymi dla właścicieli sklepów, którzy są uzyskać dodatkowy dochód, oferując swoim klientom inne opcje płatności – nie tylko gotówką. 
Super Pagos planuje wprowadzić swoje rozwiązanie do większej liczby krajów Ameryki Łacińskiej. Według Kolumbijskiej Narodowej Federacji Kupców (Fenalco), w Kolumbii znajduje się prawie 700 000 mikroprzedsiębiorstw i około 450 000 lokalnych sklepów, które generują 1,75 miliona miejsc pracy.

Super Pagos

Super Pagos powstało po tym, jak jej założyciele bazując na swoich doświadczeniach w różnych dzielnicach kolumbijskich miast jako sklepikarze i dystrybutorzy, zidentyfikowali potrzeby mikroprzedsiębiorstw tego kraju. Według badań 65% żywności kupowanej przez Kolumbijczyków nadal kupowane jest w okolicznych sklepach. Stopniowe ewoluowanie w czasie pozwoliło założycielom Super Pagos stwierdzić, że ta branża nie ma narzędzi cyfrowych i technologicznych, które pozwoliłyby im stawić czoła nowym wyzwaniom konsumentów. Konsumentów, którzy każdego dnia są coraz bardziej wymagający i szukają nowych sposobów kupowania, lepszych usług, cyfrowych środków płatniczych, technologii i nowych produktów.
Aktualnie Super Pagos generuje 75 bezpośrednich miejsc pracy, około 500 pośrednich miejsc pracy i jest obecny w 750 gminach 32 departamentów kraju, docierając do ponad 32 tysięcy połączonych mikroprzedsiębiorstw. Założona w 2019 r. firma Super Pagos pozwala użytkownikom jej platformy na wzrost sprzedaży nawet o 20% za pomocą np. płatności cyfrowych, czy oferując usługi finansowe, doładowania telefonów komórkowych, płatności, przelewy czy dywersyfikację portfela.

Inwestycje oraz sukcesy

Przedsiębiorstwo  rozpoczyna właśnie rundę inwestycyjną, którą klasyfikuje jako swoją Serię A. Co więcej, platforma nawiązała kooperację z ważnymi podmiotami bankowymi, takimi jak Bancolombia, jeden z największych banków w Ameryce Łacińskiej, dzięki czemu sklepikarze mogą oferować swoim klientom kody QR bez konieczności korzystania z telefonu, co pomogło im zwiększyć konkurencyjność (w stosunku do dużych supermarketów i ukrytych sklepów), a także sprzedaż.
Warto podkreślić, że od czasu wprowadzenia na rynek trzy lata temu, Super Pagos nie przestają rosnąć w tempie dwucyfrowym. Z ich platformą powiązanych jest ponad 30 tysięcy mikroprzedsiębiorstw. Założyciele dążą do zamknięcia 2022 roku z ponad 50 tysiącami mikroprzedsiębiorstw korzystających z ich rozwiązania. Rok 2021 skończyli z ponad 100 milionami transakcji. Co miesiąc przez ich sklepy przechodzi około 4 milionów użytkowników, którzy wchodzą w interakcję z produktami.
Warto podkreślić, że w ciągu zaledwie trzech lat funkcjonowania w modelu bootstrapping, Super Pagos miało i dalej ma niewiarygodny wpływ społeczny m.in. na: zmniejszenie ubóstwa, likwidację różnic, równość płci. Co ciekawe,  okazuje się, że około 40% firm, które obsługują, jest prowadzonych przez kobiety. 
Super Pagos chce dotrzeć do większej liczby krajów Ameryki Łacińskiej. Na tapet biorą takie kraje jak Meksyk, Ekwador, Peru i Brazylia.

Aleksandra Chrzęst

Źródło: https://www.entrepreneur.com/article/425206

Podziel się na:

Czytaj więcej