Na pomoc regionowi: start-upy ze społeczną misją

Pandemia w regionie Ameryki Łacińskiej trwa już rok. Według raportu Komisji Gospodarczej ds. Ameryki Łacińskiej i Karaibów (ECLAC) liczba bezrobotnych wzrosła o 11,6 mln w porównaniu z 2019 r. Inne wskaźniki również nie są pomyślne – poziom ubóstwa zwiększył się o co najmniej 4,4% (28,7 mln osób), a gospodarka regionu skurczyła się o około 8,1%, podczas gdy przed pandemią prognozowano wzrost PKB w tempie 1,8%.

Photo by Croissant on Unsplash

Technologia biznesowa

Biometria odcisków palców została zidentyfikowana jako ogniska transmisji COVID-19 w miejscu pracy. Właśnie dlatego SIA, z siedzibą w Panamie, opracowała w chmurze łatwe w użyciu oprogramowanie, które ma pomóc firmom w zarządzaniu czasem, planowaniu oraz łączności między pracownikami a pracodawcami. Za pośrednictwem aplikacji pracownicy rejestrują czas używając funkcji rozpoznawania twarzy. Rozwiązanie może przyczynić się do zaoszczędzenia od 2% do 8% miesięcznie na, zdarzających się wcześniej, błędach płacowych. Inne przedsiębiorstwo, Cuantix, to chilijska firma B2B, która za pomocą specjalistycznego oprogramowania pomaga świadomym społecznie organizacjom zrozumieć ich wpływ społeczny, zarządzać nim i komunikować go w prosty oraz przystępny sposób. W trakcie procesu Cuantix zapewnia beneficjentom narzędzia, które umożliwiają im aktywne zaangażowanie się w całe przedsięwzięcie. Cognitiva narodziła się w celu zlikwidowania luki w konkurencyjności przemysłu Ameryki Łacińskiej w porównaniu z Azją, Europą i Ameryką Północną. Ekwadorska firma stworzyła kompletny ekosystem cyfrowych narzędzi do zarządzania operacyjnego. Celem projektu jest zwiększenie wydajności, przejrzystości, bezpieczeństwa i synchronizacji firm w regionie.

Technologia zdrowotna

Bitmec wkracza na scenę z pakietem sprzętu i oprogramowania telemedycznego ułatwiającymi dostęp do wysokiej jakości opieki zdrowotnej. Start-up z Gwatemali gromadzi dane, które później staną się użytecznymi informacjami przy podejmowaniu decyzji przez dostawców, pośredników i rządy. Na podobny pomysł wpadł start-up PEGASI, który dokłada wszelkich starań, aby informacje medyczne były dostępne oraz użyteczne dla lekarzy i pacjentów w krajach rozwijających się. Firma stworzyła już platformę zwiększającą dostęp pacjentów do lepszej i bardziej wydajnej opieki zdrowotnej.

Technologia finansowa

Z założeniem walki z analfabetyzmem finansowym, Alfi z Peru przekształca użytkowników w zrównoważonych klientów finansowych za pomocą grywalizacji ekonomii behawioralnej. W regionie, w którym połowa ludności jest zadłużona, a część poza systemem finansowym, ostatecznym celem firmy jest zapewnienie wszystkim edukacji finansowej. Own The Trip z Dominikany to platforma technologiczna mająca na celu poprawę sposobu planowania podróży. Projekt polega na przesłaniu spersonalizowanych zapytań o podróż do profesjonalistów, którzy wybierają, wyceniają i przesyłają oferty możliwe do zarezerwowania przez pytających klientów bezpośrednio na witrynie. Strona internetowa uwzględnia w algorytmie czynnik personalizacji, jednocześnie promując pracę lokalnych profesjonalistów turystycznych i firm, a tym samym pomagając zwiększyć ich dochody. Firma działa obecnie na Dominikanie i Puerto Rico. EduSynch z Brazylii oferuje platformę internetową przeznaczoną dla instytucji edukacyjnych do zdalnego i bezpiecznego przeprowadzania egzaminów. System współpracuje z zespołami edukacyjnymi na całym świecie, pomagając oceniać studentów na wiele sposobów, od egzaminów wstępnych po semestralne oraz końcowe. Takie rozwiązanie umożliwia instytucjom utrzymanie przepływu informacji
pomiędzy studentami a profesorami oraz pozwala uczniom na normalne zdawanie egzaminów czy kontynuowanie zajęć.

Zakończenie

Zwiększając konkurencyjność przemysłu, zapewniając zdecentralizowane usługi zdrowotne, analizując podstawowe dane zdrowotne, finansowo kształcąc niedoinformowane społeczności, umożliwiając sektorowi turystycznemu dostęp do platform wspierających i nie pozwalając na zatrzymanie systemów edukacyjnych, nowe start-upy są motorem, który może napędzić latynoską gospodarkę. Działania będą służyć nie tylko tym, którzy używają ich bezpośrednio, ale także całemu regionowi Ameryki Łacińskiej. Tworząc miejsca pracy, napędzając gospodarkę, a także promując zdobywanie wiedzy, ostatecznie pomogą regionowi podnieść poziom życia ich mieszkańców.

Aleksandra Chrzęst

Źródło:
https://www.entrepreneur.com/article/365359

Podziel się na:

Czytaj więcej