Pierwszy meksykański jednorożec – Kavak

Kavak, wspierany przez SoftBank, to pierwszy meksykański start-up wyceniony na ponad miliard dolarów. Platforma zajmującą się sprzedażą samochodów używanych jest pierwszym jednorożcem Meksyku.

Photo by Evgeny Tchebotarev on Unsplash

W ostatniej rundzie finansowania, która odbyła się pod koniec września i została przeprowadzona przez japoński SoftBank, DST Global z siedzibą w Hongkongu i amerykański Greenoaks Capital, jego wartość obliczono na ponad 1,15 miliarda dolarów.

Kapitał

Start-up jest najnowszą latynoamerykańską inwestycją firmy SoftBank. Przedtem przedsiębiorstwo telekomunikacyjne i medialne finansowało już takie aplikacje jak Loggi, Gymapss (start-up fitness z Brazylii) oraz kolumbijski Rappi. W zeszłym roku japoński inwestor technologiczny obiecał zainwestować w regionie 5 miliardów dolarów, w czym meksykańscy biznesmani doszukują się potencjalnego przełomu w pozyskiwaniu funduszy przez młode firmy z regionu. „Kavak stworzył najbezpieczniejszą i najbardziej niezawodną firmę do kupna i sprzedaży używanych samochodów. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy uważnie śledzić każdy krok pierwszego meksykańskego start-up „jednorożca” – zapewnił Marcelo Claure, dyrektor generalny Softbank. Nicolas Berman, partner w argentyńskim Kaszek Ventures, jednym z największych udziałowców firmy Kavak, dodaje, że inwestorzy co raz częściej zwracają uwagę na ogromny kapitał branży samochodów używanych tylko między Meksykiem a Brazylią wynosi on 160 miliardów dolarów.

Działalność

Start-up rozpoczął swoją działalność posiadając jedynie trzy pojazdy, a już rok później otworzył największe na świecie centrum regeneracji samochodów zlokalizowane w Lerma w stanie Meksyk. Przepisem na sukces firmy było zidentyfikowanie rynku samochodów używanych, zapewniając bezpieczeństwo i przejrzystość wszystkich procedur zakupowych, ułatwiając proces formalności i generując spersonalizowany system finansowania oraz gwarancji, w którym każdy klient wybiera sposób przeprowadzenia każdej operacji. Start-up od początku swojego istnienia wdrożył model cyfrowy polegający na zakupie prywatnych pojazdów w celu późniejszego ich wyremontowania we własnych warsztatach i zaoferowania do publicznej sprzedaży. Samochody posiadają gwarancję bezpieczeństwa oraz pełną obsługę finansową i monitoring posprzedażowy. W tym roku, w związku z pandemią, firma zmodyfikowała swój model operacyjny, aby tworzyć produkty, które dostosowują się
do nowych konsumentów branży motoryzacyjnej. Pozwoliło to na wzrost sprzedaży o ponad 100% w porównaniu z rokiem 2019 oraz pobudzenie ekspansji krajowej i międzynarodowej.

Plany

Internetowa platforma kupna i sprzedaży używanych samochodów weszła do Argentyny w sierpniu poprzez połączenie z platformą samochodów używanych Checkars. Aktualnie Kavak planuje wprowadzenie swojej inicjatywy na rynek brazylijski wraz z początkiem przyszłego roku. Celem założyciela start-upu jest zatrudnienie w ciągu roku 500 osób w Brazylii, największej gospodarce Ameryki Łacińskiej. Obecnie firma składa się z 800 pracowników pracujących w kilku filiach w Meksyku, w tym dwóch centrach regeneracji samochodów zlokalizowanych w Lermie oraz Guadalajarze, a jego siedziba znajduje się w Argentynie. Firma ma w planach również skoncentrowanie się na rozszerzaniu modelu biznesowego w perspektywie krótko- i średnioterminowej, tak „aby więcej Latynosów mogło przeżyć doświadczenie kupna lub sprzedaży samochodu.” dodał dyrektor generalny Kavak.

Pomimo kryzysu związanego z koronawirusem, ruch w biznesie wrócił już do poziomu sprzed pandemii, ponieważ kupujący szukają alternatywy dla transportu publicznego. Dlatego też wydaje się, że Kavak nie mógł wybrać lepszego czasu na rozwój swojego przedsięwzięcia.

Źródła:

https://www.reuters.com/article/us-mexico-kavak-idUSKBN26M4KB

https://www.businessinsider.com/softbank-backed-used-car-startup-kavak-
becomes-first-mexican-unicorn-2020-10?IR=T

https://www.eluniversal.com.mx/english/used-car-startup-kavak-becomes-
first-mexican-unicorn

https://labsnews.com/en/news/business/kavak-unicorn-mexico/

Podziel się na:

Czytaj więcej