Argentyński wegański start-up proteinowy Tomorrow Foods, specjalizujący się w opracowywaniu roślinnych zamienników dla przemysłu spożywczego oraz napojów, po dwóch latach rozwoju w regionie otrzymał środki na inwestycje w wysokości 3 mln dolarów.
Taki kapitał pozwoli mu na kontynuację biznesplanu i ekspansję Ameryki Łacińskiej. W ślad za wprowadzeniem na rynek wegańskich burgerów, firma z branży spożywczej planuje wykorzystać dofinansowanie w celu podwojenia działań badawczo-rozwojowych, a w rezultacie rozszerzyć portfolio produktów, a także wejść na nowe rynki. Wszystko to, aby stać się wiodącym graczem w branży roślinnej Ameryki Łacińskiej.
Żywność „jutra”
Założona w 2018 roku w Buenos Aires firma zajmująca się technologią żywności stworzyła sposób na wytwarzanie roślinnych izolatów białkowych pochodzących z szeregu roślin niemodyfikowanych genetycznie, które są pozyskiwane lokalnie w Argentynie. Wykorzystywane uprawy obejmują ryż, groch, ciecierzycę i fasolę mung. Produkty Tomorrow Foods zaprojektowane są tak, aby ułatwić markom i producentom roślinnym włączenie ich do receptur. Zastosowania obejmują szeroką gamę wegańskich alternatyw dla mięsa, takich jak kotleciki do burgerów, klopsiki, kawałki lub mielone mięso.
Od momentu uruchomienia start-up wprowadził również własne wegańskie burgery, które zadebiutowały na rynku latem tego roku. Tomorrow Foods oferuje firmom gastronomicznym i markom swoje roślinne kotlety burgerowe w rozmiarach 80- i 112-gramowych oraz w formie premiksu.
Podbój Ameryki Łacińskiej
Firma B2B planuje wykorzystać nowe fundusze do ekspansji Ameryki Łacińskiej. Przemysł roślinny w regionie nabiera tempa. Tomorrow Foods wierzy, że ma przewagę nad nieregionalnymi markami, dzięki argentyńskim korzeniom, co dostarcza im szerokiego know-how i zapewnia nowe możliwości gospodarcze na kontynencie.
Pierwszym rynkiem, na którym skupi się firma Tomorrow Foods, jest Brazylia, największy market roślinny w Ameryce Łacińskiej. To tam 14% populacji identyfikuje się jako wegetarianie. Na całym świecie fleksitarianizm również zyskał na popularności, a 42% wszystkich konsumentów stosuje obecnie dietę wegańską w niepełnym wymiarze godzin, w której mięso i produkty mleczne są ograniczone do minimum.
Tomorrow Foods planuje również podwoić prace badawczo-rozwojowe, aby zapewnić więcej składników odpowiednich dla szerszej kategorii alternatywnych białek, takich jak mleko, jaja i analogi nabiału.
Dostarczanie marek roślinnych
Dla inwestora GRIDX składniki i dostawcy roślinni, tacy jak Tomorrow Foods, będą mieć kluczowe znaczenie dla wsparcia rozwijającego się wegańskiego przemysłu spożywczego Obecnie Ameryka Łacińska jest domem dla wielu marek roślinnych. Być może najbardziej znanym jest NotCo, chilijski jednorożec napędzany sztuczną inteligencją, który odniósł fenomenalny sukces w regionie i Ameryce Północnej. Jednak wraz ze wzrostem popytu wzrośnie zapotrzebowanie na więcej składników do produkcji marek i receptur produktów.
W planach Tomorrow Foods pozostają takie innowacje jak m.in.: wprowadzenie na rynek własnych, już opracowanych wegańskich alternatyw mięsa i nabiału, które są obecnie w fazie badań i rozwoju. Część funduszy pomoże zbudować nowe laboratorium innowacji, które będzie napędzać te plany.
Aleksandra Chrzęst
Źródło: https://www.greenqueen.com.hk/tomorrow-foods-funding-argentina/