Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności, Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu.

Yalochat- meksykański start-up z sukcesami

Yalochat to platforma, która zajmuje się handlem konwersacyjnym. W ostatnim miesiącu start-up otrzymał 15 milionów dolarów w postaci nowego dofinansowania od B Capital Group. Współzałożycielem B Capital Group, która jest globalną firmą specjalizującą się w inwestycjach kapitałowych w start-upy na etapie venture i rozwoju jest Eduardo Saverin – jeden z twórców Facebooka.

Photo by JESHOOTS.COM on Unsplash

Dzięki dotacji Yalochat przejmie współpracę z Salesforce i ServiceNow, pomagając firmom zarządzać klientami za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości. Start-up, który na rynku istnieje od pięciu lat, koncentruje się na rynkach wschodzących, takich jak Ameryka Łacińska i Azja, ale już teraz planuje globalną ekspansję, która będzie możliwa dzięki wykorzystaniu pozyskanych funduszy.

Działania start-upu

Start -up Yalochat tworzy platformę do zarządzania relacjami z klientami. W ten sposób pomaga w zarządzaniu operacjami sprzedaży oraz obsługuje klientów przedsiębiorstw. Inicjatywa handlowa z siedzibą w Meksyku umożliwia takim koncernom jak Coca-Cola i Walmart przeprowadzanie sprzedaży oraz płatności online oraz zapewnia lepszą obsługę osób zainteresowanych produktami lub serwisem udzielanym przez firmy. Wszystkie działania przeprowadzane są za pośrednictwem WhatsApp, Facebook Messenger czy poprzez WeChat (używany na terytorium Chin). Dzięki Yalochat przedsiębiorstwa nie muszą pobierać zupełnie nowej aplikacji, co ułatwia kontakt z potencjalnymi konsumentami oraz usprawnia procesy zachodzące w firmie. Pierwotnie start-up Yalochat pojawił się w Mexico City. Ostatecznie rozszerzył się na inne rynki na całym świecie. Obecnie posiada biura w Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz w Indiach. Założyciel i dyrektor generalny Javier Mata wpadł na pomysł założenia firmy dostrzegając niesamowitą popularność WhatsApp i podobnych aplikacji do przesyłania wiadomości w Ameryce Łacińskiej i Azji. W początkowej fazie rozwoju firmy jego idea na stworzenie platformy spotkała się z niedowierzaniem oraz prognozami szybkiego fiaska. Niemniej jednak Mata postanowił dać szanse swojemu planowi, co pozwoliło mu na osiągnięcie obecnego sukcesu.

Sukces start-upu

Yalochat oszacował, że ​​8 na 10 rozmów ze sklepami, w których użytkownicy dokonali zakupów online, można przeprowadzić za pomocą botów i automatycznych odpowiedzi. Założyciel firmy zauważył również, że zarządzanie relacjami z klientami było od dawna prowadzone przez firmy takie jak ServiceNow i Salesforce, ale ich oprogramowania tworzone są z myślą o sprzedawcach, a nie o klientach, którym przedsiębiorstwa sprzedają swoje produkty lub serwisy. Idea start-upu jest jasna – ważniejsza
w handlu jest perspektywa użytkownika, a nie perspektywa stricte technologiczna. Dlatego też nie jest zaskakującym fakt, iż od początku pandemii COVID-19 nowatorska platforma odnotowała dziesięciokrotny wzrost wolumenu i 650% wzrost liczby wiadomości. Wynika to z tego, że większe przedsiębiorstwa – zwłaszcza poza Stanami Zjednoczonymi – używają aplikacji do przesyłania wiadomości w celu zarządzania niektórymi sprzedażami oraz w ogromnej części do obsługi klienta. Można wysunąć teorię, iż korzystanie z Yalochat będzie wciąż rosło, ponieważ dla firm stało się jasne, że muszą uczynić swój biznes cyfrowym, aby być konkurencyjnym na rynku.

Yalochat podąża za szybko rozwijającym się rynkiem. Już w tym momencie planuje ekspansję globalną i udostępnienie swojej platformy większej liczbie osób niebędących programistami. Według 10-letniej firmy MarketsandMarkets zajmującej się badaniami rynku z Indii, rynek konwersacyjnego oprogramowania AI powinien w tym roku osiągnąć 4,8 miliarda dolarów przychodu i osiągnąć trzykrotność tej kwoty do 2025 roku.

Źródła:

  1. https://www.businessinsider.com/yalochat-raises-15-million-whatsapp-crm-salesforce-2020-8?IR=T
  2. https://techcrunch.com/2020/08/20/yalochat-a-fast-growing-conversational-commerce-startup-lands-15-million-led-by-b-capital/
  3. https://www.elfinanciero.com.mx/empresas/yalochat-el-bot-de-amazon-y-kof-obtiene-15-mdd

Podziel się na:

Czytaj więcej