Linie lotnicze wracają do pracy na nowych zasadach

Linie lotnicze z Ameryki Łacińskiej stopniowo wznawiają loty pasażerskie, brazylijski LATAM uruchamia eko plan na nadchodzące lata, a w Hiszpanii swoje pierwsze kroki w biznesie stawia start – up World2Fly.

Powrót podróży lotniczych

Od przyszłego miesiąca Copa Airlines wznowi loty na trasie Panama – Belize. W międzyczasie Aeroméxico ogłosiło dodanie dwóch lotów tygodniowo między Meksykiem (MEX) a Quito (UIO) w Ekwadorze, zwiększając łączną liczbę usług z 7 do 9. Aeroméxico było pierwszym przewoźnikiem z Ameryki Łacińskiej, który wznowił działalność w Ekwadorze po pierwszej fali COVID-19. Chociaż podróż pasażerska nie była dostępna, Aeroméxico przetransportowało swoim Boeingiem 787 Dreamliner 30 ton podstawowych środków medycznych za pośrednictwem franczyzy Aeroméxico Cargo. Ostatni przewoźnik – brazylijski LATAM – począwszy od czerwca wznowi obsługę meksykańskiego kurortu Cancún ze swojego międzynarodowego węzła w porcie lotniczym Guarulhos w São Paulo.

Ekologiczne plany LATAM

W tym miesiącu Grupa LATAM Airlines zapoczątkowała w Santiago (Chile) ekologiczny plan na nadchodzące lata, który nazwała „strategią zrównoważonego rozwoju LATAM Group”. Inicjatywa ma na celu zrekompensowanie do 2030 r. 50% szkodliwych emisji z działalności krajowej. Inne założenia projektu to neutralność węglowa do 2050 r., brak odpadów na wysypiskach do 2027 r. oraz ochrona ekosystemów w Ameryce Południowej. Grupa będzie pracować nad redukcją emisji poprzez włączenie do pracy zrównoważonych paliw i nowych technologii lotniczych, które mają być dostępne od 2035 r. Jedną z najważniejszych zapowiedzi jest pierwszy etap współpracy z The Nature Conservancy (TNC), która dąży do zaplanowania działań ochronnych i ponownego zalesiania ekosystemów w regionie. TNC to globalna organizacja ekologiczna działająca w oparciu o naukę i tworząca rozwiązania dla najpilniejszych wyzwań naszej planety, tak aby natura oraz ludzie mogli wspólnie prosperować. W ramach strategii grupa LATAM wyeliminuje również jednorazowe tworzywa sztuczne przed 2023 r., a pokładowy program recyklingu zostanie rozszerzony na wszystkich trasach krajowych. LATAM planuje również rozszerzyć swoje możliwości w zakresie transportu ładunków i ludzi w ramach programów zdrowotnych, klęsk żywiołowych oraz ochrony środowiska, co było już praktykowane podczas trwającej pandemii koronawirusa, kiedy to zapewniano bezpłatne przenoszenie szczepionek, pracowników służby zdrowia i narządów ludzkich do przeszczepów. Firma, która powstała w 2012 roku w wyniku fuzji chilijskiej sieci Lan i brazylijskiego Tam, od początku kwietnia aż do czerwca ma uziemionych większość lotów międzynarodowych do i z Chile. Zamknięcie granicy zostało zadekretowane do czerwca w celu powstrzymania pandemii. Ze względu na ograniczenia w podróżowaniu przez COVID-19 LATAM zakończył rok 2020 ze spadkiem dochodów o 58,4% i stratą netto
w wysokości 4545,9 mln dolarów.

Lotniczy start-up z Hiszpanii

Hiszpański World2Fly ma rozpocząć loty w przyszłym miesiącu po otrzymaniu licencji przewoźnika lotniczego (AOC). Przewoźnik będzie obsługiwał flotę Airbusów A350 i A330 z Madrytu oraz Lizbony do miejsc docelowych w Ameryce Łacińskiej. World2Fly wykona swój pierwszy lot 1. czerwca z lotniska w Madrycie i w Lizbonie. Linia lotnicza jest własnością Iberostar, globalnej sieci hotelarsko-turystycznej, która posiada 120 luksusowych nieruchomości na całym świecie, w tym w Ameryce Łacińskiej. World2Fly będzie przede wszystkim funkcjonować jako czarterowe linie lotnicze, przewożące początkowo podróżnych do obiektów Iberostar w trzech destynacjach: Hawana (Kuba), Punta Cana (Republika Dominikany) i Cancún (Meksyk).

Aleksandra Chrzęst

Źródła:

  1. https://en.mercopress.com/2021/05/05/latin-american-airlines-gradually-
    resuming-passenger-flights-as-industry-bounces-back-from-pandemic
  2. https://simpleflying.com/world2fly-airline-startup/
  3. https://en.mercopress.com/2021/05/07/latam-airlines-goes-environment-
    conscious-for-the-years-to-come

Podziel się na:

Czytaj więcej