MADE IN PORTUGAL

Ruszyła międzynarodowa kampania MADE IN PORTUGAL. Jej głównym celem jest zaprezentowanie portugalskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz silną tradycją. Dostępne są m.in. meble, oświetlenie, tekstylia domowe, ceramika dekoracyjna i użytkowa, sztućce, szkło oraz kryształy. Projekt powstał z inicjatywy AICEP – Portugalskiej Agencji Handlu i Inwestycji.

Nowe trendy

AICEP jest podmiotem publicznym, który, poprzez swoje biura w Portugalii, a także sieć przedstawicielstw w ponad 50 krajach, promuje produktywne inwestycje, dążenie do zwiększenia eksportu i umiędzynarodowienia portugalskich przedsiębiorstw oraz gospodarki. Poza możliwością kontaktu z rzemieślnikami i zakupem ich rzemiosła, strona kampanii oferuje informacje o obecnych trendach dotyczących biznesu, które w ostatnim czasie mocno się zmieniły. Są nimi:

  • wirtualne działania promocyjne;
  • handel elektroniczny promowany w prosty, skuteczny i atrakcyjny sposób w celu
    polepszenia wrażeń z zakupów. Istniejący model sprzedaży online ulegnie jeszcze
    znaczącym zmianom;
  • wirtualna pomoc, a w tym rozwój chat botów czy asystentów cyfrowych;
  • e-commerce;
  • zrównoważona konsumpcja;
  • zmiana źródła rekomendacji – z gwiazd na kręgi przyjaciół, znajomych, członków
    rodziny, portale społecznościowe;
  • wartość rzemiosła, które przeżywa obecnie swój renesans i określane jest jako
    ekskluzywne dobro;
  • doświadczenie klienta tzw. UX design oraz skuteczne strategie komunikacyjne.

Dobra luksusowe

MADE IN PORTUGAL to inicjatywa, która obejmuje produkty z sektorów mebli, tekstyliów domowych, artykułów gospodarstwa domowego (ceramika, sztućce, naczynia metalowe, drobny sprzęt i szkło oraz kryształy), a także oświetlenia. Portugalski zespół rzemieślników, cechujący się tradycją w zakresie techniki i know-how oraz wyróżniający się jakością, odpornością, zdolnością adaptacji i wyraźnym zorientowaniem na klienta, znany jest ze swojej zdolności do innowacji oraz kreowania trendów. Jego dziedzictwo inspiruje wielu rywali na rynku międzynarodowym. Na uwagę zasługuje wysoka wydajność operacyjna i zdolność do szybkiego wytwarzania małych serii, które są postrzegane w branży jako przewaga konkurencyjna. Innowacją na rynku portugalskim jest zjawisko stopniowego integrowania tradycyjnych sektorów z branżami kreatywnymi. Co raz częściej słyszy się takie slogany jak: branding, estetyka, design, wygoda, doznania i doświadczenia. Jednocześnie ważnym aspektem jest reagowanie na zmieniające się preferencje konsumentów i nowe trendy rynkowe.

Kraje kampanii

Wielka Brytania oraz Kanada są jednymi z sześciu rynków docelowych. Kampania rozpocznie się jednocześnie również w Hiszpanii, Francji, Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych i będzie trwała przez cały 2021 rok. Wielka Brytania jest jednym z głównych klientów Portugalii ceniącym takie atrybuty, jak zrównoważony rozwój, kreatywność, tradycja, funkcjonalność, autentyczność i jakość. Wartości te wyróżniają i promują zaufanie tego rynku do portugalskich produktów, które są jednocześnie „naturalnie” premium i dostosowane do potrzeb, a w rezultacie zaprojektowane tak, aby zadowolić wymagających klientów.

Renesans portugalskiego rzemiosła

Portugalia to kraj, w którym kultura i tradycja współistnieją z projektowaniem, technologią, badaniami i rozwojem. Jakość, autentyczność oraz ekskluzywność charakteryzują produkcję portugalskich towarów, które są wybierane przez wiodących międzynarodowych klientów. Z prawie tysiącletnią historią Portugalia jest krajem perspektywicznym, w którym zrównoważony rozwój jest priorytetem. Produkty kampanii dostępne są pod adresem www.portugalnaturally.pt, gdzie znajduje się interaktywny katalog portugalskich producentów biorących udział w inicjatywie MADE IN PORTUGAL.

Aleksandra Chrzęst

Źródła:

  1. https://www.portugalnaturally.pt/en
  2. https://www.prnewswire.co.uk/news-releases/united-kingdom-welcomes-
    made-in-portugal-naturally–817801774.html
  3. https://vimeo.com/527880061

Podziel się na:

Czytaj więcej