Ruszyła międzynarodowa kampania MADE IN PORTUGAL. Jej głównym celem jest zaprezentowanie portugalskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz silną tradycją. Dostępne są m.in. meble, oświetlenie, tekstylia domowe, ceramika dekoracyjna i użytkowa, sztućce, szkło oraz kryształy. Projekt powstał z inicjatywy AICEP – Portugalskiej Agencji Handlu i Inwestycji.
Nowe trendy
AICEP jest podmiotem publicznym, który, poprzez swoje biura w Portugalii, a także sieć przedstawicielstw w ponad 50 krajach, promuje produktywne inwestycje, dążenie do zwiększenia eksportu i umiędzynarodowienia portugalskich przedsiębiorstw oraz gospodarki. Poza możliwością kontaktu z rzemieślnikami i zakupem ich rzemiosła, strona kampanii oferuje informacje o obecnych trendach dotyczących biznesu, które w ostatnim czasie mocno się zmieniły. Są nimi:
- wirtualne działania promocyjne;
- handel elektroniczny promowany w prosty, skuteczny i atrakcyjny sposób w celu
polepszenia wrażeń z zakupów. Istniejący model sprzedaży online ulegnie jeszcze
znaczącym zmianom; - wirtualna pomoc, a w tym rozwój chat botów czy asystentów cyfrowych;
- e-commerce;
- zrównoważona konsumpcja;
- zmiana źródła rekomendacji – z gwiazd na kręgi przyjaciół, znajomych, członków
rodziny, portale społecznościowe; - wartość rzemiosła, które przeżywa obecnie swój renesans i określane jest jako
ekskluzywne dobro; - doświadczenie klienta tzw. UX design oraz skuteczne strategie komunikacyjne.
Dobra luksusowe
MADE IN PORTUGAL to inicjatywa, która obejmuje produkty z sektorów mebli, tekstyliów domowych, artykułów gospodarstwa domowego (ceramika, sztućce, naczynia metalowe, drobny sprzęt i szkło oraz kryształy), a także oświetlenia. Portugalski zespół rzemieślników, cechujący się tradycją w zakresie techniki i know-how oraz wyróżniający się jakością, odpornością, zdolnością adaptacji i wyraźnym zorientowaniem na klienta, znany jest ze swojej zdolności do innowacji oraz kreowania trendów. Jego dziedzictwo inspiruje wielu rywali na rynku międzynarodowym. Na uwagę zasługuje wysoka wydajność operacyjna i zdolność do szybkiego wytwarzania małych serii, które są postrzegane w branży jako przewaga konkurencyjna. Innowacją na rynku portugalskim jest zjawisko stopniowego integrowania tradycyjnych sektorów z branżami kreatywnymi. Co raz częściej słyszy się takie slogany jak: branding, estetyka, design, wygoda, doznania i doświadczenia. Jednocześnie ważnym aspektem jest reagowanie na zmieniające się preferencje konsumentów i nowe trendy rynkowe.
Kraje kampanii
Wielka Brytania oraz Kanada są jednymi z sześciu rynków docelowych. Kampania rozpocznie się jednocześnie również w Hiszpanii, Francji, Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych i będzie trwała przez cały 2021 rok. Wielka Brytania jest jednym z głównych klientów Portugalii ceniącym takie atrybuty, jak zrównoważony rozwój, kreatywność, tradycja, funkcjonalność, autentyczność i jakość. Wartości te wyróżniają i promują zaufanie tego rynku do portugalskich produktów, które są jednocześnie „naturalnie” premium i dostosowane do potrzeb, a w rezultacie zaprojektowane tak, aby zadowolić wymagających klientów.
Renesans portugalskiego rzemiosła
Portugalia to kraj, w którym kultura i tradycja współistnieją z projektowaniem, technologią, badaniami i rozwojem. Jakość, autentyczność oraz ekskluzywność charakteryzują produkcję portugalskich towarów, które są wybierane przez wiodących międzynarodowych klientów. Z prawie tysiącletnią historią Portugalia jest krajem perspektywicznym, w którym zrównoważony rozwój jest priorytetem. Produkty kampanii dostępne są pod adresem www.portugalnaturally.pt, gdzie znajduje się interaktywny katalog portugalskich producentów biorących udział w inicjatywie MADE IN PORTUGAL.
Aleksandra Chrzęst
Źródła: